Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Tökmag és a házasélet

2010.03.03
Tökmag és házasélet

2010. március 02. | kedd

A férfiak jelentős részének leginkább csak akkor jut eszébe a prosztatája, ha gondot okoz. Fontos tehát, hogy törődjenek vele, tudatos életvitellel, intimtornával, de akár a táplálkozással is.

Védő hatású élelmiszerek
A torontói egyetemen jó ideje vizsgálják az élelmiszerek és tápanyagok egészségre gyakorolt hatását. A prosztatarák megelőzése céljából is tesztelték már számos élelmiszer védőhatását, hogy még teljesebbé tehessék a betegség terápiáját.

Különös figyelmet fordítottak az E-vitamin, a szelén, a D-vitamin, a zöld tea, a szója és a likopin emberi szervezetre gyakorolt pozitív hatására. Még vannak olyan élelmiszerek, amelyekről nem készült megfelelő számú vizsgálat, pedig feltételezhetően nagyon jó hatást gyakorolnak a prosztatabetegségekre. Ilyen például a gránátalma. Egyelőre a táplálékok hatóanyagairól még csekély számú adat áll rendelkezésre ahhoz, hogy minden lehetséges védőfaktorra fény derüljön, de a közeli jövőben egészen biztosan megszületik majd egy bővebb „lista” is – mondta dr. Babai László, az Oxygen Medical prevenciós szakértője.

Jótékony hatású élelmiszerek
Tökmag, tökmagolaj és az ezt tartalmazó szerek.

Mogyoró, dió és a telítetlen zsírsavakat tartalmazó olajak (például olíva- éas szezámolaj).

Tengeri alga, tengerihal-olaj a magas jód- és szeléntartalmuk miatt.

Keresztesvirágúak (brokkoli, kelbimbó, kelkáposzta) védőanyaga a diindolmetán, ami gátolja az olyan fehérjék termelődését, amelyeknek kémiai kölcsönhatása hozzájárul a prosztatarákot okozó sejtek terjedéséhez.

Kisvirágú füzike: teát lehet főzni belőle (¼ liter forró vízhez 1 púpozott teáskanál füzike, amiből egy csészényit éhgyomorra, egyet pedig vacsora előtt fogyasszunk), de kapható tabletta formájában is.

Paradicsom: magas likopintartalma miatt védőhatású. A Harvard Orvosi Egyetemen kimutatták, hogy azoknál a férfiaknál, akik paradicsomalapú élelmiszereket fogyasztottak heti két alkalommal vagy többször, 34%-kal csökkent a prosztatarák kockázata azokhoz képest, akiknek ez nem szerepelt az étrendjében.

Szója: a növényiösztrogén-tartalma miatt jelentős szerepű a védelemben. Védőanyaga a genisztein. Egyes kutatók szerint a magas szójafogyasztásnak köszönhető, hogy Japánban 100 ezer férfiból mindösszesen 4 hal meg prosztatarákban – ez az arány a nyugati országokban 17 a 100 ezerből.

Törpepálma: a prosztatameg-nagyobbodás kezelésére alkalmas, legtöbbet kutatott gyógynövény : 50 százalékkal csökkentette az éjszakai vizelések számát és 42 százalékkal mérsékelte a hólyagban maradó vizelet mennyiségét is.

Csalán: kivonata gyulladáscsökkentő hatóanyagokat tartalmaz, amelyek mérséklik a prosztatasejtek anyagcseréjét és növekedését, ezzel a gyulladások és a megnagyobbodás rizikóját is. A törpepálmával kombinálva hatása megsokszorozódik.

Medveszőlő: kitűnő fertőtlenítő hatású és vizelethajtó, amellyel azonban óvatosan kell bánni, mert nagyobb mennyiségben májkárosító hatású, ezért teáját egy hétnél tovább ne fogyasszuk.

Kapcsolódó anyagok:
 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.